RSS

Monday, November 30, 2009

Richly Blessed


I asked God for strength, that I might achieve;
I was made weak, that I might learn humbly to obey.
I asked for health, that I might do greater things;
I was given infirmity, that I might do better things.
I asked for riches, that I might be happy;
I was given poverty, that I might be wise.
I asked for power, that I might have the praise of men;
I was given weakness, that I might feel the need of God.
I asked for all things, that I might enjoy life;
I was given life, that I might enjoy all things.
I got nothing that I asked for, but everything I had hoped for.
Almost despite myself, my unspoken prayers were answered.
I am among all men most richly blessed.
—By an unknown Confederate soldier during the American Civil War (1861-1865)


私は神に強さを求めた。ゴールを達成できるようにと。
すると、弱さを与えられた。謙虚に従うことを学べるようにと。
私は健康を求めた。偉大なことを行えるようにと。
すると、病が与えられた。それによって、より良いことが行えるようにと。
私は富を求めた。幸せになれるようにと。
すると、貧しさが与えられた。私が賢くなれるようにと。
私は力を求めた。人からの賞賛を得られるようにと。
すると、弱さを与えられた。神が必要であることを悟るようにと。
私は全てのものを求めた。人生を楽しめるようにと。
すると、人生を与えられた。全てのものを楽しめるようにと。
求められたものは何一つ与えられなかったが、
望んだものはすべて得られた。
こんな私なのに、言葉にしなかった祈りが聞かれたのだ。
私はすべての人の中でも、もっとも豊かに祝福されている。
-米南北戦争(1861-1865年)の最中に、連合軍のある兵士が書いた詩

0 comments:

Post a Comment