RSS

Saturday, December 12, 2009

Blossoming flowers

    A young woman who was a great lover of flowers had set out a rare vine at the base of a stone wall. It grew vigorously but it did not blossom. Day after day she cultivated it and watered it and tried in every way to coax it into bloom.
    One morning as she stood disappointed before it, her invalid neighbor, whose back lot adjoined her own, called over and said, "You cannot imagine how much I have been enjoying the blooms of that vine you planted." The owner looked and on the other side of the wall was a mass of bloom. The vine had crept through the crevices and flowered luxuriantly on the other side.
    There is a lesson for every Christian here. So often we think our efforts thrown away because we do not see their fruit. We need to learn that in God's service our prayers, our toil, our crosses are never in vain. Somewhere they bear their fruit and some heart will receive their blessing and their joy.



花を咲かせること
それはそれは花好きの若い女性がおりました。彼女はとても珍しいつるを石垣のところに植えま
した。それは勢いよく成長しましたが、花を咲かせることはありませんでした。来る日も来る日も、彼女は水をやったり、肥料をあげたり、花を咲かせようとして、あらゆる手立てを尽くしました。ある朝のことです。がっかりして、そのつるの前に立っていると、肢体の不自由な隣人が彼女を呼んで言ったのでした。その人の裏庭は彼女の庭と隣り合わせになっていました。「あなたが植えてくださったつるの花を私がどれだけ楽しませていただいているか、あなたには想像もおつきにならないでしょうね。若い女性が、石垣の反対側を見ると、そこには花がところ狭しと咲いているではありませんか。つるは、隙間から向こう側へ伸び、そこで華やかに繁茂していたのでした。ここに、すべてのクリスチャンへの教訓があります。私たちはあまりにしばしば、その結果を見
ることがないゆえに、自分たちの努力が水の泡になってしまったと考えるのです。私たちは、神へ
の奉仕において、自分たちの祈りや労苦や犠牲が無駄になることは決してないと学ぶ必要がありま
す。どこかで、それは実を結び、誰かの心がその祝福や喜びを受取っているのです。

0 comments:

Post a Comment